ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ. ΚΑΙ... ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ!

Κρητικός χοχλιός σε χρώμα λευκό από τη Λάρισα…

saligaria1

Πρόκειται για ένα εκλεκτό έδεσμα, ιδιαίτερα «αγαπητό» στους λάτρεις της μεσογειακής διατροφής καθώς κι ένα από τα πιο κορυφαία, «γκουρμέ» πιάτα της γαλλικής κουζίνας. Μάλιστα, δεν είναι τυχαίο, ότι η Γαλλία παραμένει στην πρώτη θέση παγκοσμίως τόσο στην εμπορευματοποίηση όσο και στη μαγειρική του χρήση.

Ο λόγος βέβαια για το σαλιγκάρι ή αλλιώς κρητικός χοχλιός, η εκτροφή του οποίου, με σωστό σχεδιασμό, μπορεί να αποφέρει αρκετά κέρδη για όποιον επενδύσει, καθώς η ζήτησή του σε παγκόσμιο επίπεδο κάθε χρόνο αυξάνει.

Τους χοχλιούς τους αναγνωρίζουμε από το καφέ χρώμα του κελύφους και το γκρι χρώμα της σάρκας του. Όμως, τους τελευταίους μήνες, μια εταιρεία με έδρα τη Λάρισα, η Mediterranean escargots, άλλαξε την «ενδυμασία» τους, καθώς τους λανσάρουν στις διεθνείς αγορές τροφίμων με ένα λευκό, πορσελάνινο κέλυφος και λευκό χρώμα σάρκας.

Γευστικά, τα λευκά σαλιγκάρια υπερέχουν σε σχέση από τα πιο διαδεδομένα καφέ, ενώ τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του είναι εξαιρετικής διατροφικής και γαστρονομικής αξίας. Η σάρκα τους είναι τρυφερή με μεγάλη περιεκτικότητα σε κολλαγόνο, Ω3 και Ω6 λιπαρά οξέα.

Η πρωτοπορία αυτή, είναι αποτέλεσμα εικοσαετούς προσπάθειας που έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός καινοτόμου προϊόντος που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες διατροφικές ανάγκες. Αξίζει να σημειωθεί πως για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου προϊόντος δαπανήθηκαν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ από ιδιωτικά και μόνο κεφάλαια.

saligaria

«Σήμερα απολαμβάνουμε τα αποτελέσματα της πολυετούς επένδυσης στην έρευνα, την ανάπτυξη και εξειδίκευση του επιστημονικού δυναμικού σε θέματα εκτροφής σαλιγκαριών» δήλωσε στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, βιολόγος Αθανάσιος Γκόγκας και αναφέρει πως η εταιρεία «έχει κατακτήσει ηγετική θέση, στην έρευνα, την ανάπτυξη, την βιολογία καθώς και στην τεχνογνωσία εκτροφής σαλιγκαριών σε ευρωπαϊκό επίπεδο ανταγωνιζόμενη κορυφαία ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια».

Η ανταπόκριση από τις διεθνείς αγορές τροφίμων και οι παραγγελίες ξεπέρασαν κάθε προσδοκία σε χώρες όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Βέλγιο και τη Γαλλία, παρά το γεγονός ότι το προϊόν δεν έχει ακόμα παρουσιαστεί επίσημα στις αγορές. Αυτή, αναμένεται να γίνει σε διεθνή έκθεση τροφίμων τον Οκτώβριο σε μια σειρά νέων προϊόντων σαλιγκαριών που θα συνδυάζουν το μεσογειακό πρότυπο διατροφής και την ελληνική γαστρονομία.

Παράλληλα, η εταιρεία παράγει παραδοσιακές και καινοτόμες συνταγές έχοντας δημιουργήσει προϊόντα σαλιγκαριών νέας γενιάς, που ικανοποιούν και τους πιο απαιτητικούς καταναλωτές.

Καπνιστά φιλέτα σαλιγκαριών, πατέ σαλιγκαριών σε διάφορες μεσογειακές γεύσεις, escargots à la bourguignonne με κρόκο Κοζάνης, φιλέτα σαλιγκαριών με μαύρη τρούφα Γρεβενών, είναι κάποια από τα προϊόντα της εταιρείας, ενώ ξεχωριστή θέση ανάμεσα τους κατέχει το πατενταρισμένο «Λευκό» χαβιάρι ένα από τα πιο ανταγωνιστικά και εξωστρεφή προϊόντα της.

Όμως, όπως υποστηρίζει ο κ. Γκόγκας, έστω και καθυστερημένα «η σκυτάλη περνάει στα χέρια της πολιτείας η οποία από την πλευρά της πρέπει άμεσα να προχωρήσει στη δημιουργία αξιόπιστου συστήματος διασφάλισης ποιότητας στην εντατική εκτροφή σαλιγκαριών» καθώς όπως λέει «η εφαρμογή του θα διασφαλίσει την ανταγωνιστικότητα των Ελληνικών σαλιγκαριών, θα αυξήσει την αναγνωρισιμότητα τους στις διεθνείς αγορές και θα κατοχυρώσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελληνικής παραγωγής».

saligaria2

Η Ελλάδα και το σαλιγκάρι

Κατά τη δεκαετία του 1970 η εμπορία και μεταποίηση σαλιγκαριών, ήταν ένας από τους πιο δυναμικούς εξαγωγικούς αγροδιατροφικούς ελληνικούς κλάδους. Ειδικά η περιοχή της κεντρικής Μακεδονίας, από το 1970 έως και το 2000, διένυε τρεις «χρυσές δεκαετίες» λόγω της μεταποίησης των σαλιγκαριών, καθώς ο κλάδος στην πλήρη του ανάπτυξη απασχολούσε περισσότερους από 2.500 εργαζόμενους και συντηρούσε περί τις 1.800 έμμεσες θέσεις εργασίας.

Όμως, τα τελευταία χρόνια η κατανάλωση σαλιγκαριών από «άγριους» φυσικούς πληθυσμούς περιορίζεται συνεχώς, κυρίως λόγω της αλλαγής της διατροφικής συμπεριφοράς των καταναλωτών σε σχέση με προϊόντα που προέρχονται από τη φύση. Επιπλέον, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της σάρκας των σαλιγκαριών από φυσικούς πληθυσμούς εμφανίζουν συγκριτικά μειονεκτήματα με βάση τα σύγχρονα διατροφικά πρότυπα.

Τα παραπάνω καθιστούν την εκτροφή σαλιγκαριών έναν κλάδο ζωικής παραγωγής με μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης μιας και τα εκτρεφόμενα σαλιγκάρια έχουν αυξανόμενη ζήτηση διεθνώς λόγω των υψηλών ποιοτικών χαρακτηριστικών που διαθέτουν.

Φυσικά η αναφορά στην εκτροφή σαλιγκαριών αφορά οργανωμένες μονάδες εντατικής εκτροφής που λειτουργούν με σύγχρονες παραγωγικές διαδικασίες και πλήρη έλεγχο της αναπαραγωγής, αύξησης, διατροφής και ευζωίας των σαλιγκαριών, ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που συμβαίνει στην οργάνωση και λειτουργία των ιχθυοπαραγωγικών μονάδων της Ελλάδας.

Αξίζει να αναφερθεί, πως οι κλιματικές συνθήκες της Ελλάδας (ξηροθερμικό κλίμα) καθώς και το διαθέσιμο υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας σε θέματα εκτροφής, δίνουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την ανάπτυξη της σαλιγκαροτροφίας, σε υγιείς βάσεις, καθώς και την παραγωγή προϊόντων σαλιγκαριών με συγκριτικά πλεονεκτήματα στην Ευρωπαϊκή και διεθνή αγορά.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ (Θ. Παπακώστας)

 


Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - ΕΝΑ ΚΙ ΕΝΑ Οικονομία

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου



ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟ (από τα πρώτα)... ΜΙΚΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΤΟ 1ki1 news ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 1ki1 news group MMS (modern media services) ME 1 ΚΕΝΤΡΙΚΟ SITE ΚΑΙ 100 "ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ" BLOGS ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ 1ki1 news ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (ή όποιο άλλο όνομα της κάθε περιφέρειας).

ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 400 ΑΚΟΜΑ BLOGS ΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ 1ki1 news!

ΗΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ PROJECT ΠΑΡΑ... ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ GOOGLE ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ BLOGGERS.

1ki1 News Group Video